با عرض سلام خدمت دوستان

در این پست قصد دارم تحارب خودم را درباره نگهداری ماشین 206 تیپ دو با شما به اشتراک بگذارم

البته این تجربه شخصی من است و ممکنه است تخصصی و کامل نباشد

 

تجربه 1: در مسافتهای طولانی سرغت ماشین به طور ناگهانی کاهش پیدا می کرد.

علت: خراب پمپ بنزین

نحوه تشخیص :در مسافتهای طولانی بعد از اینکه پمپ بنزین داغ می کرد سرعت و قدرت موتور ناگهان کم می شد یا قدرت موتور کم و زیاد می شد اما بعد از ایست و استراحت ماشین مجددا مشکل برطرف می شد و

رفع مشکل:با تعویض موتور پمپ بنزین مشکل برطرف شد.(من فقط موتور پمپ بنزین را تعویض کردم و  قاب پمپ بنزین را تعویض نکردم)(مارک موتور پمپ بنزین جدید فرانتک است که در چند سال اخیر به خوبی کار کرده است)

 

تجربه 2: بوی بنزین در اتاق ماشین

علت:بعد از تجربه شماره1 ؛ بوی بنزین در اتاق ماشین می پیچید( بخصوص زمانی که باک بنزین ماشین را کامل پر می کردم.)

علت این بود که در زمان تعویض موتور پمپ بنزین ، قاب پمپ بنزین محکم روی باک سوار نشده بود

رفع مشکل:1.قاب پمپ بنزین مجددا باز شد 2.چسب زدن به واشر پمپ بنزین  3.بستن پمپ بنزین بر روی باک ، با استفاده از آجار مخصوص 4.تا زمان خشک شدن چسب به مدت چند روز با باک نیمه پر تردد می کردم.


تجربه 3: در مسافتهای طولانی ، موتور ماشین ریپ می زد و بد کار می کرد.

علت: مشکل از وایر شمعها بود ، بعد از طی مسافت طولانی ، وایر شمع گرم می شد و برق شمع کامل به سر آن منتقل نمی شد (خاصیت عایق بودن وایر شمع کاهش پیدا می کرد و قسمتی از برق شمع به بدنه نشت می کرد)

رفع مشکل:با تعویض وایر شمع جنس هرغوب مشکل برطرف گردید.

 

تجربه 4: در زمان شتاب گرفتن ، یک لحظه موتور کپ می کرد و بعد درست می شد.(معمولا در دنده 1)(این مشکل 90 درصد مواقع خارج از اینکه ماشین گرم باشد یا سرد باشد پیش می آمد)

علت: مشکل از کوئل بود.

رفع مشکل:با تعویض کوئل مشکل برطرف گردید.

 

تجربه 5: کم کردن آب رادیاتور

علت: مشکل از واشر سرسیلندر بود. هر از 3 روز قمقمه آب را تا درجه Max پر می کردم اما آب داخل قمقمه دائم کم می شد بعد از چند ماه ، هنگام روشن شدن ماشین دود سفید رنگی از ماشین خارج شد و بعد از مدتی ماشین خاموش شد.

رفع مشکل:با تعویض واشر سرسیلند مشکل برطرف گردید.

 

تجربه 6: نحوه هواگیری آب رادیاتور

در سایتهای مختلف نحوه هواگیری آب رادیاتور 206 توضیح داده شده است ، اما استفاده از پیچ آب بخاری به نظرم راحتترین روش هواگیری آب رادیاتور است

که در سایتهای مختلف در مورد آن آموزش داده شده ایت.

 

تجربه 7: کم کردن آب رادیاتور

علت: خراب شدن سر قمقمه آب رادیات.

 نحوه تشخیص: در زمان گرم شدن ماشین صدای خالی شدن هوا از کنار قمقمه شنیده می شد و اثرات خروج آب داغ در بدنه قمقمه مشاهده می گردید.

رفع مشکل:با تعویض سر قمقمه آب ، مشکل برطرف شد ، جالب اینحاست که من سر قمقمه L90 را برای ماشین 206 ام گرفتم که بسیار عالی هست و تا حالا به خوبی کار کرده.

 

تجربه 8: کم شدن شتاب ماشین

علت: کثیف شدن فیلتر بنزین / کثیف شدن انژکتور و دریچه هوا

نحوه تشخیص:مدتی بود که احساس می کردم ماشین اصطلاحا نفس نذدارد و ماشینم نسبت به گذشته ، شتاب کمتری داشت.

رفع مشکل:با تعویض فیلتر بنزین و شستشوی انژکتورها و دریچه هوا مشکل برطرف شد.

 

تجربه 8: ریپ ناگهانی و بدون قاعده

علت: خرابی شمع

نحوه تشخیص:بدون هیچ زمانبندی و قاعده ای ماشین کمی ریپ می زد.

رفع مشکل:با تعویض شمع مشکل برطرف گردید.

 

تجربه 8: شمع دو پلاتین بهتر است یا یک پلاتین

شمع دو پلاتین بهتر است زیرا

به تجربه متوجه شدم که در حالت عادی تفاوت محسوسی در شتاب یا سرعت بین شمع دو پلاتین و یک پلاتین وجود ندارد اما

نکته بسیار مهم آن است که شمع یک پلاتین در صورت کثیفی یا خرابی و. به راحتی می تواند شما را در وسط جاده  گرفتار کند اما شمع دو پلاتیین حتی در صورتی که یکی از پلاتینها کثیف یا خراب شود ، باز بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه می دهد 


ستاره الکترونیک مشکل ,ماشین ,بنزین ,تجربه ,تعویض ,موتور ,مشکل برطرف ,برطرف گردید ,نحوه تشخیص ,مسافتهای طولانی ,سایتهای مختلف ,مشکل برطرف گردید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ریکول گلچین مطالب اوصاف جهنم نرم افزار مدیریت مطب رایگان الوند بلاگ